یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۰۰:۴۰

آغاز به کار نود و ششمین اجلاس کمیته ایمنی سازمان بین‌المللی دریانوردی

باشگاه خبری فراساحل: نود و ششمین نشست کشورهای عضو سازمان آیمو از تاریخ ١١ می ٢٠١٦ (مطابق با ٢٢ اردیبهشت ١٣٩٥) آغاز به کار کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل روابط‌ عمومی سازمان بنادر و دریانوردی از کمیته MSC 96  که یکی از کمیته‌های اصلی آیمو است با سخنرانی دبیرکل آیمو آقای کی تک لیم افتتاح شد. دبیر کل آیمو ابتدا اعلام کرد که به شعار خود یعنی "سفری با یکدیگر" یا بعبارتی A voyage together پایبند هستند و اعتقاد دارند تمام تصمیماتی که اتخاذ می‌شود یا اسنادی که قرار است مصوب شوند،  باید بر مبنای اجماع کلیه کشورهای عضو باشد.


وی به نقش و اهمیت صنعت دریانوردی از زبان دبیرکل سازمان ملل اشاره و شعار روز جهانی دریانوردی سال ٢٠١٦ را بی ارتباط با آن ندانست و گفت: به همین خاطر است که آیمو شعار روز جهانی دریانوردی را "کشتیرانی: ضرورتی حتمی و انکارناپذیر برای جهان (Shipping : dispensable to the World" انتخاب نموده است. دستور کارهای مهم اجلاس نود و ششم کمیته ایمنی دریانوردی عبارتند از: تایید گزارش ممیزی از ١٢ موسسه رده بندی عضو آیاکس و تطبیق مقررات انها با قوانین و مصوبات آیمو در ساخت کشتی‌های فله‌بر و تانکر جدید، مشخص نمودن تعریف Industrial personnel""، حمایت و حفظ شبکه حمل و نقل دریایی از حملات سایبری و موضوعات مربوط به دزدی و سرقت مسلحانه علیه کشتی‌ها. این اجلاس که تا روز ٢٠ می ٢٠١٦ (٣١ اردیبهشت ماه) ادامه دارد با حضور بیش از ١٥٠ کشور عضو و نمایندگان آنها در مقر سازمان  آیمو در لندن در حال برگزاری است.


هیات جمهوری اسلامی ایران حاضر در اجلاس متشکل از نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت ملی نفتکش حضور فعالی در مباحث مربوطه دارند و از منافع ملی دفاع لازم را بعمل خواهند آورد. نود و پنجمین اجلاس کمیته ایمنی دریانوردی آیمو سال گذشته از تاریخ ٣ تا ١٢ ژوئن ٢٠١٥ مطابق با ١٣ لغایت ٢٢ خرداد ٩٤ در مقر ایمو در لندن برگزار شد. دستور کار این اجلاس، نشست ویژه کمیته MSC در تاریخ ٩ ژوئن درباره موضوع مهاجرت‌های غیر قانونی از طریق دریا، حملات سایبری و ارتباط آن با امنیت دریانوردی، تصویب آیین‌نامه اجباری IGF Code (برای کشتی‌هایی که از گاز یا سوخت‌های با احتراق پایین استفاده می‌کنند)، و نیز تغییر احتمالی در تولید و هماهنگ کنندگی LRIT و راه‌های کاهش هزینه‌های ممیزی از مراکز داده یا دیتا سنترها اعلام کردند.



  کد خبر : 1663
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :